Byter gran mot tulpan

 
 
God morgon lördag
 
Vaknar till en ganska kylig morgon, men det känns ändå mer rimligt med -10 än flera plusgrader som vi haft senaste tiden! Bara is och halka ute vilket inte är normalt i min del av landet i kalla januari?!
Nåt knas är det verkligen med vädret
 
 
 
Nåväl julen är sedan en vecka tillbaka utkastad och in flyttar raskt tulpaner och ljusare färger....
 
Brukar fundera lite på hur min hjärna verkligen ändrar sig under året då det kommer till färgerna i hemmet.
Innan jul kan jag bara inte tänka mej annat än murrigt grönt och djupt vinrött, sitta under en ullig filt och dricka glögg. Men så snart julen är förbi så vill jag bara ha frescht och cleant igen.
Pärlhyacinter och tulpaner i långa banor  Städa städa städa, minimera med pynt och saker rent allmänt som ligger framme.
Under våren brukar jag också tänka att hur kan jag vilja ha det sådär julpyntat och "mörkt" medans jag i november inte kan tänka på en ljus pastell-färg utan att bli smått illamående??!
 
ha ha ja det är ju helt galet, snacka om I-landsproblem
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja så nu står här en bukett lila tulpaner och pryder vårt matbord och kuddarna har fått rosa fodral... allt har sin tid och det går på ständig repeat
 
 
 
 
 
Hoppas ni får en fin lördag
 
//PIllan


Jag älskar tulpaner! Har sedan jag varit lite förknippad det med att "snart kommer våren" :D!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se