Dom är gifta!

 
 
Söndag 29 december
 
 
Nu ska vi äntligen förflytta oss tillbaka till söndagens härligheter!
 
Middagsklubben samlades i våran stuga eftersom bröllopet ägde rum i Vemdalen by. Vi hann äta lite och ladda upp oss för detta var ett kvällsbröllop.
 
Vemdalens kyrka är en enastående vacker gammal åttkantig träkyrka och överallt brann där levande ljus. Glada gäster samlades och när klockan slagit 18 så fylldes kyrkan med sång... efter ett kort ögonblick hördes det att det faktiskt var brudparet själva som sjöng "för att jag älskar dej" (tror det är en Mikael Wiehe -låt om jag minns rätt..)
 
En stund senare öppnas kyrkporten och där kommer dom!
Förstod att Nettan inte skulle bära vitt, det är liksom inte hon.... utan in träder hon som en midnattsdrottning i en vacker svart spetsklänning, krans i sitt röda hår, lång svart slöja kantad med spridda rosenblad och en bukett som mäter nästan 1 meter i vidd!!
Makalöst vacker
 
I kyrkan knäppte jag bara lite med mobilkameran och dessa är det ingen vidare kvalitet på men men...
 
Fredriks bror vigde dem och det var väldigt avspänt och trevligt. Dessutom hade dom en tjej som heter Moa som sjöng så änglarna grät tror jag, fantastiskt vackert!
 
 
 
 
Utanför kyrkan togs brudparet emot med långa tomtebloss och rosa bubbel innan färden gick mot fesltokalen!
 
 
 
Här får ni se det underbara buketten som självkart Annika fixat!
 
 
 
 
 
Wilma och Filippa skötte tillsammans med Li all servering
 
Här var det ingen sittande middag utan flera bord med mingelmat uppdukat. Massor med gott plock som man kunde äta av hela kvällen!
 
Lokalen var så himla fin med massor med vitt tyll-tyg, ballonger och ljusslingor, väldigt effektfullt
 
 
 
 
 
Dessertbordet var helt ljuvligt men jag tror jag nästan glömde bort att äta för jag hade så trevligt...!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jo ni förstår i det här sällskpet så fanns det många talgangfulla gäser som både kunde slå på guran och sjunga så det var underhållning hela kvällen!
 
 
 
 
 
 Här hittas både medlemmar från Takida och Corroded så det blev mycket rock.... Yeay!!
 
 
 
 
 
 
 
Dans och hopp hela natten lång och om jag känner brudparet rätt så var dom kvar tills solen vaknade.... ;)
 
 
Själv låg jag i sängen vid 01-tiden och nöjd som en bebis....
 
Tack tack tack för en helt magisk kväll!!
Nu ska de lyckliga tu bege sig på en välförtjänt kryssning i karibien! Jag känner mej bara lite avis
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se