Försenad höstmiddag

 
 
Igår när jag slutade jobbet åkte jag direkt hem till Irene och Torbjörn för en date med Middagsklubben. Senast vi sågs var det ju bröllop men nu var det dags för en försenad höstmiddag! Vi har kommit lite ur fas kan man säga då vi bjöd på sommarmiddag på lucia.... ja ja så kan det gå :)
 
 
 
 
Kan flika in med att min totala frånvaro denna vecka har att göra med att Filippa har varit (är) så sjuk!! Det har varit turer till akuten och vårdcentralen fram och tillbaka meed mängder av provtagningar.... stackars F som verkligen har varit helt sänkt. Första peniccilinet bet inte alls så nu har hon fått en bredare variant och hoppas hoppas att det vänder nu!
 
 
 
 
 
Tillbaka till gårdagskvällens fantastiska höstmiddag
 
 
Till förrätt bjöds vi på råraka med rom, creme fraiche, dill ja klassiksa tillbehör. Så himla gott
 
Sedan blev det boeuf bourguignon med potatismos toppad med svarta oliver, pressgurka plus att hon gjort en till gryta med kyckling.
Ett bröd fyllt med oliver toppad med prästost.... alltså jag åt så jag knapprt kunde resa mej.... Mos är verkligen så gott och MÄTTANDE!
 
 
 
 
 
 
 
Så många skratt så magen fick verkligen jobba i takt med mat-intag och skratt-attacker!
 
 
 
 
Efterrätten var ett stort fruktfat, hemgjord vanilglass, riven vit choklad, hackade pecan-nötter, vispgrädde och chokladbollar med kolafyllning..... RAAAP!!!
 
 
I år firar Middagsklubben 20 år och då kommer vi att åka runt på lite olika ställen och äta istället för att bjuda varandra. Det ska bli riktigt lyxigt och förhoppningsvis trevligt!
 
 
Nu ska jag pyssla om Fillan innan jag börjar jobba
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se