En kaffe i skuggan

 
 
 
Här på den lilla verandan är det perfekt att sitta och dricka sin förmiddags-kaffe en varm sommardag.
 
 
 
Huset som kallas sommarstugan var till en början en lanthandel i en intill-liggande by, detta var för över 100 år sedan. Huset flyttades sedan till den här gården och under min uppväxt-tid så tjänade den som sommarbostad till min farmor och farfar.
 
De flyttade nämligen ut hit om somrarna men på kvällen gick man in och sov i stora huset.
Minns så väl också att telefonen stod i fönstret av stora boningshuset så det skulle höras ut om det ringde.
Eftersom jag var lite och snabb var det oftast jag som svarade i telefonen ;)
Sommarstugan rymmer ett rum och kök. Köket är utrustat med vedspis och det finns rinnande vatten och el. Dock ingen wc.
 
Önskar så att vi någon gång får tid att restaurera upp den fina lilla stugan!
Skulle vara perfekt som ett litet gästhus.
Nu tjänar det för vår del mest som förråd då vi saknar nåt sådant. Här inne samsas gamla möber med julpynt, mattor, kuddar och skridskor....
 
 
 
 
 
 
 
 
Kaffe i skuggan en varm dag..... underbart!
 
Idag är det dock inte varmt alls! Det blåser rejält och termometern har gjort ett skutt ner till en svag 12:a .....
Såg nyss väderprognosen och kommande dagar verkar inge vidare.
Ska ta tag i diverse "surdegar" inomhus, ni vet rensa kökslådor, garderober, toalett-skåp. trist men skönt då det blir gjort!
 
 
 
 
 
 
 
Vi ska också åka och beställa nya tapeter till Nikkis nya rum och köpa färg.
Hoppas vi hittar nåt som passar damen ;)
Tapetsera är dock inget vi kommer göra själva så jag måste även söka rätt på någon som vill göra detta....
 
 
 
 
Ha en fin 1 JULI
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se