Fettejåfallet, svarta pisten och kvällsfiske

 
 
 
Idag har vi verkligen haft en aktiv dag.
Efter lite sen frukost begav vi oss på en liten vandring upp till Fettejåfallet som ligger en bit från Klövsjö. Vi var dock inte ensamma för jösses vad mycket folk det är just nu i fjällvärlden?! Det var som att gå på Drottninggatan på vägen upp ;)  (överdriver bara liiite)
 
 
Men en mysig tur med först bred och fin stig som på slutet innan man når själva fallet förvandlas till lite mer hålla balansen och ta sig fram över stock och sten. Men väl värt för ett riktigt mäktigt fall. Där slog vi oss ned för att inta matsäcken.
 
 
På vägen hem bestämde jag mig för att gå lite till, uppför..... Katrinabackens svarta backe!
Det var riktigt svettigt kan jag lova och vaderna var stenhårda, hjärtat slog vilt och svetten rann! men det var bara att sätta ena foten framför den andra och kliva på, inte titta alltför mycket uppåt utan fokusera vart jag satte ner fötterna.
Ibland var det så brant så jag nästan fickk gå i sidled uppåt...
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikki är jätteduktig att gå och "pinnar på" i ett högt tempo!  Mammas tjej där allt
 
 
 
 
Nu på kvällen drog vi iväg på en liten fisketur. Jag och Nikki tittade mest på då A försökte fånga de stora firrarna.
Eller jag hade mest Björnfrossa hela turen....! Har blivit så de senaste åren, vet inte vad jag skulle göra om det kom en brun stor nalle!??
 
 
 
 
 I morgon planerar vi för en ny tur och då upp på fjället!
 
 
Ha det så bra
 
//PIllan


Wow vilka fina vattenfalls bilder!!! :)

Svar: Ja det var häftigt 👍🏼😃
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se