I mina krukor

 
 
 
Ensam uppe med tuppen , en kopp kaffe och regnet fullkomligt öser ner!
 
Vi var hos vänner och åt surströmming i går kväll och kom hem senare än vad jag brukar vara uppe...tänkte att i morgon ska jag sova ut!
Men nej då 06.30 då var jag klarvaken och magen ropade på kaffe
 
Ganska skönt att vara uppe själv också, det är alldeles tyst och jag ska fortsätta läsa min bok strax.
 
 
Ja ni det här med blommor ute i krukor har jag dragit ned på ganska mycket faktiskt. Minns när jag var yngre så hade jag massor med blommor.....
Jag tänkte bara visa mina favoriter i år som jag snabbt knipsade av några foton på!
 
På den översta bilden har jag riktigt knall-orange dahlia med flerfärgad million bell och lila steppsalvia. Dessa har jag i två höga vita krukor men bilden ljuger lite då färgerna här är mer dämpade... I verkligheten är färgerna skarpare.
 
 
 
 
Här är skönheten jag fick med mej i lördagens race, en ståtlig trädgårdshortensia i en färg jag inte sett tidigare.
 
Så vacker!
 
 
 
 
Har provat att plantera ner sådana stora tidigare i rabatten och lyckades ett år men andra inte.
Jag gör ett nytt försök med denna!
 
 
 
 
Här hörrni har ni ett riktigt praktexemlar som jag är väldigt förtjust i, ja krukan också!
Denna Rönnspirea fick jag av mina föräldrar i födelsedagspresent och då var den inte alls stor. Mamma hade beställt den från ZETAs trädgård och den ska tydligen gå bra att förvara i jordkällaren över vintern! Den trivs utmärkt och växer som bara den!
 
 
 
 
I eftermiddag ska jag gå en golfrunda och enligt prognosen ska regnet göra uppehåll, det hoppas jag verkligen stämmer!
 
Ha en fin dag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se