Härligheter & Galenskap

 
 
 
 
 
 
Det är fredag och sista arbetsdagen på läänge!!
 
 
Ska verkligen fira in detta i kväll. Bubblet ligger på kylning och massor med gott plock ska inhandlas!
Tror detta blir dagen med kulmen av värmeböljan dessutom så det ska njutas ute hela eftermiddagen och kvällen.
 
Verkar som sagt som värmen lämnar landet till veckan men det passar faktiskt mej bra (bara den kommer tillbaka) Jag tänker att då ska jag ta tag i allt på to do-listan så det är klart liksom...Inte som man ofta gör och tänker
-Det där hinner jag göra sen!
 
 
 
Idag bjuder jag på både härligheter och galenskaper!
 
 
Vi börjar med det galna
 
Har läst ut boken Knutby av  Jonas Bonnier och här finns det gott om galenskap vill jag lova! Det är iaf för mej väldigt svårt att förstå hur man kan bli så uppfylld och "besatt" som den här församlingen blev. Samtidigt får man inblick om hur det var för de inblandade och att dom verkligen var förblindade av uppenbarelser och demoner....
 
Även fast jag redan känner till det tragiska slutet av historien så är boken välskriven och fängslande. Handlingen är så lik verkligeheten man kan komma och Bonnier återskapar verkligen hela mystiken som låg över församlingen efter dåden.
 

Sommaren 1997 flyttar familjen Forsman till Knutby i Uppland, redo att påbörja sitt nya liv i Filadelfia-församlingen som leds av Eva Skoog. Under de knappt sju år som följer ska ett fåtal personer och familjer väva sig ett förödande nät av erotiska maktrelationer som ofrånkomligt utmynnar i ett tragiskt crescendo.

Jonas Bonnier har skrivit en verklighetsnära roman om händelserna i Knutby och om hur det är möjligt att skapa en parallell verklighet baserat på tro, hopp och kärlek, som till slut tjänar helt andra syften.

 
 
 
 
 
Tvära kast och nu tar vi härligheterna som en skön avslutning ;)
 
 
En låda med njutning från Biotherm
Avslappnande lugnande rosmarin i kroppsskrubb, en skumtvål och härligt mjuk återfuktande body cream
 
Älskar sådant!
 
Känns lyxigt med sådana set av produkter och att få skrubba, tvätta och smörja sig med samma doft!
Detta ska jag göra ikväll innan jag tar ett glas iskallt bubbel och skålar för sommaren, livet och semestern!
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se