När tallarna föll

 
 
 
 
 
För några veckor sedan tog vi en hel dag och startade projekt Tallar väck!
 
 
 
Vi hade två bjässar ute på gårdsplanen och jag är dödligt trött på alla kottar och allt barr som dessa för med sig.
Jag hade fått nog helt enkelt och förkunnade att jag krattar inte fler kottar nu!! ;)
 
 
 
Kallade in en expert i fällning och han la ned dem båda med millimeter-presition måste jag säga. Man såg ju att dom var stora, men när dom låg på marken insåg man HUR stora dom faktiskt är...
 
 
Vi slet i nästan en hel dag med att få bort allt. Sågade, bar och släpade i flera timmar.
Snacka om att jag var slut som artist efteråt men SÅ VÄRT!!
 
 
 
Det blev väldigt ljus på framsidan av vårat hus. Inte direkt så man tänkte på att tallarna skymde ljuset innan men när dom försvann var skillnaden enorm.
 
 
 
 
 
 
Här står dom båda fortfarande upprätt...men bara några minuter till!
 
Den stora och fina granen ner mot vägen får dock stå kvar, den älskar jag 
 
 
 
 
Taget från vår övervåning
Ja ni ser ju, vilka baddare!!
 
 
 
Jag är extremt nöjd att vi gjorde detta kan jag lova och ved har vi så det räcker och blir över;)
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se