Rörelse, kaffe och mangosmoothie

 
 
God morgon lediga tisdag
'
 
 
Har fått den bästa starten på denna dag
 
Nikki sover hos Filippa i lägenheten, A drog iväg tidigt på golf och jag fick börja min morgon med lite rörelseträning ute på altanen!
Detta är ren njutning för mej (även fast det drar och stramar överallt...) bara andas djupt, titta ut över vattnet, lyssna på alla fåglar och väcka kroppen med lugna rörelser!
 
Sedan var det bara att hälla upp en kopp kaffe och mixa till en mumsig mango-smoothie, sätta sig i soffan där ute och njuta lite till
 
God morgon Livet
 
 
 
 
 
 
Annars ska jag förbereda en pastasallad, brygga mer kaffe, skära upp melonen och preppa kylbagen full!
 
 
Har bestämt med mina tjejer att mötas på stranden under förmiddagen och jag ser verkligen fram emot en skön dag i solstolen.
Några dopp får det också bli för wow vad det är varmt redan nu, tidigt på morgonen!
 
 
 
 
 
 
 
Min träning under sommaren har inget speciellt upplägg utan jag försöker bara röra på mej varje dag! Inte så mycket styrketräning nu när det är så varmt utan kanske bara tre gånger inne på gymmet. Annars promenader, joggingturer, golf och rörelseträning.
 
 
Jag gör det som jag är sugen på och som kroppen vill ha helt enkelt. Känner efter och den svarar nästan alltid vad den vill!
Jag gillar också att göra saker tidigt på morgonen som ni säkert vet vid det här laget ;)
Men som igår blev det jogging blandat med snabb promenad under tiden som Nikki hade fotbollsträning på kvällen. Det gäller att passa på hela tiden då en "lucka öppnar sig"
Fick ihop  dryga 9 km under tiden plus lite armhävningar, utfall och magövningar under de 90 minuter som hennes träning pågick!
 
 
 
 
Nu - matsäck
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se