Spänning i helgen

 
 
Tidig söndagsmorgon...men jag är som vanligt uppe och skakar liv i tuppen!
 
Vaknade av att någon drog i mitt täcke och det visade sig att Nikki smygit ner emellan oss i sängen. Låg en stund och hörde att dom somnade om men jag tassade upp och bryggde mej en kopp kaffe.
 
Jag har arbetshelg och det gjorde verkligen inget igår för regnet stod verkligen som spön i backen... Trist Nationaldag och nåt firande blev det väl inte direkt för våran del.
Jag gjorde pizza och korkade upp en flaska rött på kvällen. .. gick på pizza eller tacos-grejjen...det är väl numera lite av vårt lands nationalrätter ;)
 
Nikki spelade bortamatch igår också och dom vann med hela 6 mål över 1 som så tjejerna var väldigt nöjda!
 
Filippa gjorde en tankevurpa och köpte en för smal tv-bänk..... sånt som händer och vi ska försöka tänka ut en lösing :)
Annars väntar hon fortfarande på sin säng och har därför inte flyttat in ännu i lägenheten.... Börjat jobba har hon gjort och i morgon har vi ett gemensamt arbetspass.
 
 
 
 
 
 
Idag blir det ett boktips här inne!
 
Denna bok har jag läst ut i helgen och den har jag haft på min läs-lista länge!
 
En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson
 
 Det här är verkligen en sträckläsningsbok, jag kunde inte lägga bort den många minuter. Det är en spänningsroman om en familj där dottern i familjen blir anklagad för mord.
En riktig mardröm för familjen. Vad var det som egentligen hände och är deras dotter skyldig? Ett väldigt bra upplägg där författaren berättar den här historien ur tre perspektiv, fadern, dottern och modern. Vi får följa deras tankar, händelseförloppet och bit för bit avslöjas sanningen om vad som egentligen hände.
Fick lite vibbar från Störst av allt, om ni läst den
 

Hur långt skulle du gå för att skydda din familj? Och hur väl känner du egentligen dina barn?

 De är en helt vanlig familj. Prästen Adam, juristen Ulrika och deras 19-åriga dotter Stella. De bor i en fin villaförort utanför Lund och på ytan tycks deras tillvaro perfekt. Men en dag raseras allt. Stella anklagas för mord och hamnar i häktet. 

Kvar finns de förtvivlade föräldrarna som inte förstår vad som har hänt eller vad de ska ta sig till. De är båda beredda att göra allt för att hjälpa Stella, men frågan är bara om de egentligen känner sin dotter. Eller varandra.

 

Nu på förmiddagen ska jag eventuellt gå en premiär-runda golf med en vän, måste bara avvakta vädret en liten stund till innan jag bestämmer mej.... Det regnar inte, men blåser! Finns det nåt värre än blåst...och särskilt under en golfrunda?!

 

Skön söndag

 

//PIllan







Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se