Blommorna får sitt

 
 
 
 
Hej på er
 
Ja när man ändå tillbringar mer tid än vanligt i hemmet (kanske..?) så kan man ju passa på att göra sådana där saker som man annars kanske skippar eller skjuter på! Mitt sådant är verkligen att plantera om mina blommor.
Detta gör jag absolut inte varje år men kanske vartannat...
 
Men nu är det gjort, alla blommor har fått ny och näringsrik jord och förhoppningsvis blev dom inte allt för chockade utan väljer att hänga med i många år framåt ;)
 
 
 
 
Igår efter jobbet tog jag som vanligt en promenad, försker göra det till en vana nu när ljuset har återvänt och frisk luft känns som en god idé! Men vid hemkomst så kände jag mej liksom trött i kroppen plus att jag hade ont i nacken.
Gick och vilade en stund innan maten och kvällen tillbringades i soffan.
 
 
Men i morse var jag som vanligt igen.... Tror jag känner efter lite väl mycket nu i dessa tider.
 
Inte så att jag tror att jag ska drabbas av corona utan för att vi har så strikta direktiv på min arbetsplats. Minsta symptom så måste vi stanna hemma. J
ag har ju en av de tjänster som räknas till samhälls-uppbärande och vi arbetar ju 24/7 året runt. Fera kollegor är just nu hemma och flera av dem har nog bara lindriga symptom som dom annars skulle ha jobbat med utan direkt reflektion!
 
Hur det har blivit hörrni....
 
 
 
 
 
 
Jag tillhör också dom som absolut inte tycker att grundskolor och förskolor ska stänga. Får rysninga av att tänka på hur samhället skulle te sig då...??!!
 
Nu har jag själv turen att bo med A som utan problem skulle kunna sitta hemma och jobba om Nikki var tvungen att vara hemma men tänk så många som inte har det så!
 
 
 
Nikki själv vill inte heller att skolan ska stänga.
 
 
Men det är väl bara att vänta och se, nya direktiv kommer ju hela tiden....
 
 
 
 
 
 
Vi åker i alla fall till fjällen i helgen. Vädret ser ut att fortsätta att vara toppen så det blir skönt med uteaktiviteter tycker vi alla!
 
 
 
 
Hoppas ni alla mår bra
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se