Våran Mello-helg

 
 
 
Ja då var sportlovet slut och vi är åter på hemmaplanen igen!
 
Men vilken trevlig helg vi fick....till slut!!
 
 
 
Jamen alltså jag kan nog vara den mest uppstressade, hypokondriska människan i norra europa!
Under hela förra veckan gick varje ledig stund åt att jag hade ångest över alla runt omkring mej som var sjuka.... Det hostades och influensades och var magsjukor etc etc. Jag kunde inte tänka på annat än att vi förmodligen skulle vara sjuka på fredag morgon då tåget skulle gå!
 
Vaknar därför med ett ryck vid 03.40 och funderar varför jag vaknar.... har jag inte ont magen?
Kliver upp och går på toaletten.... inte en gång utan sju gånger!! inom loppet av 2 timmar
Men jag var liksom inte direkt lös i magen heller men jag har som en ångest i kroppen och kallsvettas om vartannat!
 
Tåget skulle avgå 06.38 och 06.15 har jag fortfarande inte bestämt om vi kan åka eller inte!!
Nikki är förtvivlad och gråter och till slut får A skjutsa ned oss. Sätter mej på tåget och försöker bara andas lungt och blunda. Det resulterar i att jag somnar och vaknar först i Uppsala!! 
Nikki hade som tur var vänner på tåget så henne gick det ingen nöd på.
 
 
Vi rullar in på Stockholm central och tar oss vidare ut till Solna. Där bestämmer vi oss för lunch och jag har ett konstigt sug in i magen....är det hunger eller är det nåt annat?
 
 
Alltså jag var eller blev inte alls sjuk då jag åt utan har förmodligen fått världens stressmage av alla mina tankar under veckan!!
 
 
 
 
 
 
Så fredagen och lördagen löpte på precis som planerat med shopping, god mat och lite kändis-spaning där på Mall of Scandinavia!
Att Dolly style uppträdde gjorde inte ont för Nikki ;)
 
 
 
 
Härliga långfrukostar som hör till då man bor på hotell!!
 
 
 
 
Ett glas bubbel unnade jag mej innan det var dags att gå över till Friends arena och peppa med 35 000 andra festglada människor!
 
 
 
 
Nikki poserar med sångfågeln innan showen drar igång!
Vi hade jättebra platser på rad 26 och det var som vanligt en helt galen stämning! Trodde taket skulle lyfta då Anis don demina uppträdde.
 
Alla var som galna och hoppade runt och dansade, så roligt!!
 
 
 
 
 
 
Sedan blev det ju helt galet spännande under omröstningen och så härligt att det slutade med riktig girl-power på hela topp 4!!
Jag hade tippat Dotter, Mamas, Anna och Hanna men fick alltså fel med en poäng där mellan plats 1 och 2 :)
 
Nöjda och glada är vi absolut efter denna superroliga helg tillsammans!
 
 
Nu jobb....
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se