Gastkramande spänning

 
 
 
 
Idag kommer det ett boktips !
 
 
Har nämnt det tidigare ~¨ Pascal Engman är en stjärna.
Efter varje bok jag läst blir jag bara mer och mer förtjust. Även alla jag rekomenderat hans böcker till blir liksom frälsta ;) MEN då ska man verkligen gilla spänning och våldsamheter, detta är inget för den känslige!!
 
 
Hans första bok Patrionerna kom 2017 och är en helt fristående bok. Sedan landade Eldslandet i mitt knä och här får vi stifta bekantskap med polisinspektör Vanessa Frank som även denna bok handlar om. Jag rekommenderar därför att läsa Eldslandet innan du läser denna, även om de inte är helt nödvändigt.
Alltid bra att lära känna karaktärerna från start!
 
Engman är en mästare på att skriva i högt tempo med konstant spänning och avslutar varje kapitel med en cliffhanger. Detta gör att det i princip är omöjligt att lägga ifrån sig böckerna.... Avsätt alltså tid då du börjar läsa!

En ung kvinna hittas död i sin lägenhet i Täby, norr om Stockholm. Hon är knivhuggen över tjugo gånger i bålen. Polisinspektör Vanessa Frank tar sig an utredningen med en gäckande känsla av att det är något avgörande som inte stämmer.  

I svallvågorna av feminismens framgångar breder ett digitalt nätverk av kvinnohatare ut sig. De kallar sig Incels , får sin livsluft i internets mörkaste vrår och förenas i sin vilja att söka upprättelse från de kvinnor som aldrig mött deras blickar.

När idé ska omvandlas till handling står många liv på spel.  

 
 
 
 
Att få sitta ner med ett riktigt mumsigt mellanmål medan man plöjer de sista sidorna av Råttkungen....
 
Ren njutning för mina sinnen!
 
 
 
 
 
Till hösten kommer Engmans fjärde bok och jag kan lova att jag kommer hänga på låset!!
 
 
 
 
Idag har jag hängt med Filippa och kikat på två lägenheter!
Hon vill ha något eget nu och vi tittade på 2:or som är hyresrätter. Båda hade lika planlösning och låg på tredje våningen. Det som skiljde dem åt var att ena var nytapetserad och den andra hade helt nya golv.... Suck
Det hade ju suttit fint med nytt både på väggar och golv!
Men hon får själv fundera och avgöra hur hon känner.
Kul i alla fall att få köpa nya möbler och inreda från grunden!
 
 
 
Ha en härlig onsdag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se