Sköna maj...?

 
 
Välkommen sköna maj
 
Första dagen var väl ingen höjdare , rent vädermässigt då! Annars var den faktiskt helt ok
 
 
 
Jag hade nämligen förberett listor med x antal rum här hemma och vad som skulle städas och fixat i vart och ett.
Sedan fick alla i familjen ta en av dessa och såklart utföra och pricka av allt som stod på lappen!
Nikki fick "bara" sitt rum men såklart allt från att torka lister, skåp, bänkar, plocka undan, dammsuga etc
 
Filippa valde alla andra sovrum plus badrum (där även avloppsrensning ingick)
det trodde jag aldrig... bra jobbat, kan om dom vill!
 
Själv fick jag nedervåningens kök, mat- och vardagsrum. Tyckte själv jag drog vinstlotten!
Stora rum, absolut, men i vanliga fall är det ju jag som städar allt...!!!
 
Nu har vi huset vårfint och det känns skönt, ska bara beställa fönsterputs och sedan är det perfekt!
 
 
 
 
 
Dessa underbara vattentörstande underbaringar - Hortensia!
Gillar dem verkligen med det är ju ett evgt vattenbadande för att dom ska vara nöjda
 
 
 
 
 
 
A åkte iväg på en liten golf-tripp igår eftermiddag med några vänner så jag och tjejerna är kvar här hemma. Längtar också efter golfen nu...!
 
Dröjer nog ett tag till innan våran bana öppnar för säsongen. Ifjol blev det ju rekord-tidig start och många som kom från andra klubbar för att spela. Väldigt sällan banan är så fin så tidigt men iår tror jag det blir lite senare start.
Den isiga vintern har tagit hårt på greener bla...
 
 
 
Får nöja mej med  promenader varvat med styrka  så länge och det är så kul att Filippa är hemma igen så jag får sällskap!
 
 
 
 
 
 
 
Idag ska Nikki iväg med en kompis och även sova över så jag och Filippa får roa oss själva.
Det blir gym för oss och förhoppningsvis slutar regnet så vi kan ge oss ut i friska luften en sväng.
Har lite saker ute som jag skulle vilja dona med... men annars får det vänta.
 
Filippa har dessutom namnsdag idag så jag får väl laga nåt gott för att fira!
 
 
 
 
 
Ha det
 
//PIllan
 
 
 


Vilka fina ljus och ljusstakar.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se