Smarrig lax

 
 
God morgon på er
 
Solen strålar...men temperaturen är freezing!
Vad är detta egentligen, känns som tiden vridits tillbaka till mitten av april, då hade man varit nöjd med det här vädret! Me nu??!
Växlande sol, regn, hagel inom några minuter liksom....
 
 
 
Nä usch men strunt i det nu ska vi äta lax, smarrig lax!
 
 
 
Lägg bladspenat i en ugnsfast form
På med fyra bitar lax som du kryddar med citronpeppar och salt
Blanda ihop 3 dl mellangrädde, några msk hummerfond och en halv påse riven västerbottenost
Häöl över fisken och skjuts in i ugn
200 grader i 15-20 minuter
 
Vi åt med ugnsrostad potatis och broccoli
 
 
 
 
 
Lax så gott och så lätt att variera!
 
 
 
 
 
 
 
Färdig för ugnen
 
 
 
 
Igår kväll kände både jag och Filippa oss lite slitna i kroppen efter senaste tidens träning (inlägg kommer) så vi bakade en kanelbulle-sockerkaka och tittade på gammla foton istället ;)
 
Filippa skrattade SÅ mycket .... det var från min ugndom .... och hon tyckte själv att det såg ut som hon på många av korten! Jo vi är väldigt lika varandra och särskilt då när jag var i hennes ålder!
Det som också var tydligt var hur många olika frisyrer och hårfärger jag har haft!!? Herrejisses allt ni kan tänka er!
Har aldrig varit "brydd" då det kommer till håret, det är en sak som är säker!
 
 
Nu ska jag ut och promenera och lyssna på poddar
 
Ha det så bra
 
//PIllan
 


Åh, jag älskar lax. Detta måste jag prova, ser jättegott ut!

Svar: Ja prova👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se