The hateful eight

 
 
 
 
Innan passet är man så där lagom kaxig ;)
 
 
 
 
Lovade ju att dra lite om vad jag och Filippa tränat som gjort oss så "slitna" !
Passet kallar vi The hateful eight och det kan vara helt förståligt efter man är klar.... Pulsen är hög, svetten lackar och musklerna skriker efter nåd!
 
Jag är nästan lite för gammal för sådana här pass men jag tycker det är skönt efteråt. Endorfinerna uppväger men sedan tar alltså träningsvärken över och den är inte att leka med.
 
 
 
Det är 8 olika övningar som man gör 8 repetiotioner av i 8 varv.
Vi körde så att en började och den andra var hela tiden beredd på att "ta över" sina reps.
Det blev alltså några sekunders vila emellan men det gick i ett så flås flås flås!
 
 
 
 
Här har ni upplägget om ni vill prova!
 
Vi körde med kettlebells i marklyft och svingar och använde trx-band för rodden!
 
 
 
 
Filippa hämtar andan direkt efteråt
 
 
 
 
 
Are we dead yet??
 
Kände ändå att mitt flås funkade fint och jag återhämtade den delen snabbt!
Värre med gammel-ryggen som protesterar en del vid snabba reps! Försökte ändå att utföra så korrekt som möjligt!
 
 
Idag startade jag morgonen med traditionellt gymmande och avslutade med intervaller på assault-biken. Detta tortyr-redskap! Men nu är jag skönt utpumpad och fredagsredo
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se