Vietnamesiska vårrullar

 
 
Ja efter att vi blev bjuden på sådana vårrullar på middagsklubben så var jag bara tvungen att göra dessa och bjuda Filippa på i lördags.
Gissade att hon skulle gilla det jättemycket då det är precis hennes "typ av mat"
Jag hade rätt, det fick två tummar upp!
 
 
 
Detta är ju väldigt enkelt att göra
Bara strimla morötter, purjolök
Stek kyckling i små bitar jag kryddade med soya, salt peppar
En skål med edamebönor, en med koriander, en annan med chashewnötter och en tredje med avocado
Du kan självklart ta det du gillar!
 
 
Jag gjorde en sås med majonäs, srirachasås, lime och ljus soya
 
Jag gjorde även en jordnötssås med jordnötssmör (chrunchy) hett vatten och sesamolja
 
 
Du tar ett rispapper som du doppar snabbt i hett vatten.
På bilderna har jag det röda fatet med vatten
Sedan lägger du det blöta papperet utslätat på din tallrik
Fyll men inte för mycket med dina tillbehör, välj chilimajo eller jordnötssås att ta i rullen
Sedan viker du ihop som en wrap, tajt!
 
Till detta har du en soyabaserad dipp som du sedan doppar vårrullen i
 
Jag tog japansk soya, hackad chili, vitlök, honung och lime
 
 
Det är lite trixigt att få ihop den första gången.
Ofta tar man för mycket fyllning.... detta är kanske inget man äter på första dejten ;) Utan med personer som du gärna skrattar med!
Koncistensen på rispapperet är lite segt !
Avskräcks inte när jag säger att det är som att man fyllt en kondom med mat...?! hahahahaha!
Bara för att ni ska få lite aning, men absolut inte äckligt!!
 
 
 
 
 
 
Ska prova att ha räkor också nästa gång vi gör denna rätt.
Skulle kunna tänka mej att göra små fina till en förrätt så man serverar dem färdiga med soya-dippen!
 
 
 
 
 
 
Idag har jag ledig dag, igen! Inte klokt för jag var ju långledig nyss.... solen skiner så jag ska försöka skrämma ut Filippa på backintervaller ;)
I eftermiddag ska vi hämta Tilda på dagis för nu var det riktigt längesedan hon var här!
 
 
 
 
Ha en fin tisdag
 
//PIllan


Jag ÄLSKAR vietnamesiska vårrullar :D Fyller med gurka, morot, salladslök, koriander avokado, kokta risnudlar i lite sesamolja och sist hade jag nog inget annat, men stekta små kycklingbitar lät ju dundergott!!

Svar: Ja det är ju toppen! Mums
Prova kyckling😊👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se