Hummer & Rödpang

 
 
 
 
Först och främst måste vi väl bara ta en minut att andas ut..... och då tänker jag på utgången i USA! Vlken lättnad igår när det äntligen stod klart att Biden/Harris kommer att inta Vita Huset fyra år framöver.
Kan Trump bara knipa igen och försvinna nu!?
 
Vilken patetisk människa, han kommer nog inte ens att erkänna för sig själv att han är en förlorad man.
 
 
************************************************
 
 
 
 
Vi slog på stort i går med gratinerad hummer och räkor, väldigt gott.
 
Ni kanske minns i somras när jag vann golftävlingen som resulterade i det där racet med att fylla kundvagnen på ICA?! Där blev det ju en hel del skaldjur som vi ätit av flera gånger men fortfarande låg där en påse räkor och en hummer i frysen.
 
Jag gjorde en typ stuvning med västerbottenost, gräslök och smakade upp med lite konjak.
Gröpte ur hummer-köttet och blandade med fyllningen och fyllde om skalen.
Toppade med mera ost och gratinerade ca 15 min
 
 
Då vi kom på detta lite hastigt så hade vi varken bubbel eller vitt vin hemma så det blev att öppna en flaska rödpang istället....och HEY det gick finfint att dricka till!
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det Fars dag och både A och min pappa har paket som väntar dem.
 
Annars har jag också tänkt mej någon ute-aktivitet med hela familjen och kanske lite matsäck!
Söndagsmys helt enkelt...som kanske innehåller lite fys ;)
 
 
 
 
 
//PIllan
 
 






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se