Kryper under skinnet

 
 
 
Varje gång jag läst ut en Kepler-bok så längtar jag efter nästa.....
Nu är den här Spegelmannen och som vanligt gjorde den mej inte besviken.
 
 
Vilket författar-par dom är alltså!
Som vanligt undrar jag även hur det är ställt med deras sjuka fantasier för Spegelmannen är full av extra allt i illamående och krypa under skinner känslor!
 
MEN det är omöjligt att sluta läsa! jag plöjde denna på två dagar, så spännande.
 
 
 
En ung kvinna försvinner när hon är på väg hem från skolan.
Fem år senare hittas hon mördad på en lekplats mitt i Stockholm.
Via övervakningskameror lyckas Joona Linna spåra ett ögonvittne.
När det visar sig att vittnet är en psykiskt sjuk man som inte har några som helst minnen av det han såg tar Joona kontakt med hypnotisören Erik Maria Bark
 
 
 
 
 
 
Har ni aldrig läst Kepler så föreslår jag att ni börjar från första boken Hypnotisören. Det är alltid bra att lära känna karaktärerna redan från start och i Keplers fall är huvudpersonen Joona Linna.
 
 
Nu är jag plötsligt bok-lös och måste genast gå på biblioteket i morgon, känner mej naken utan bok! Filippa tog direkt över denna och hon lär inte bli besviken!
Vi diskuterade karaktärerna igår över middagen, hur vi föreställde oss dem rent utseende-mässigt. Vi hade ändå ganska lika bild av flera av dem. Det är så roligt att man målar upp sina egna föreställningar av karaktärerna i böcker man läser och att de kan vara så olik någon annans fantasi.
 
Älskar att läsa!
 
 
 
 
I morgon kommer nåt annat än boktips...jag lovar!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se