Nya restriktioner nya möjligheter

(null)



Ja de nya restriktioner som kom i måndags har väl inte undgått någon.... hoppas jag!
Tycker det är bra att ta lite " hårdare tag" för det är många som är rätt blasé och slappa kan jag tycka!



Dock blev Filippa till en början helt nedslagen, inget gym och ingen fest?! 
Kan själv tänka mej då jag var i 20-års åldern, det var liksom det enda som räknades även för mej.
Jag peppade dock när det gäller träning och sa att nu sätter vi nya mål. 
Kör mer kondition, rörlighet och uthållighetsstyrka ett tag framöver.
 Vi ser det som en utmaning!


Sagt och gjort

Tisdag morgon var vi i elljusspåret och joggade varvet runt som uppvärmning sedan drog vi igång styrka

100 utfall
80 benböj
60 chins
40 armhävningar 
20 dips

Avslutade med 30 sekunder jägarvila direkt följt av 20 squatjumps i tre varv utan vila!!! Det känns 


(null)


Benböj i högt tempo

Gå så djupt du klarar av och tryck upp


(null)


Armhävningar gjorde vi mot redskapen som fanns i utegymmet men funkar lika bra på marken 

(null)


Dips går att göra mot en sten, trappa eller stock


(null)



Bara att stå i jägarvila är kämpigt men att direkt göra squatjumps maj gaad!!



Det går jättebra att fixa sin träning utan gym med lite fantasi! Kan dock bli lite värre nu när mycket snö och storm utlovas...

Då blir det nog rörlighet inomhus...


//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se