Snart utläst....

 
 
 
 
Åh jag läser verkligen böcker på löpande band nu och har hela tiden en ny på lut! Kan absolut inte vara utan något spännande att läsa....
 
 
 
Senaste Denise Rudberg "Tio Grisar Nere" ligger på sängbordet just nu och är strax utläst.
Detta är ju senaste delen om Marianne Jidoff och dessa böcker är både lättsamma och spännande. Inte så våldsamma som andra av mina favoritförfattare utan lite mer fokus på karaktärerna och lull-lull kring dessa. Det är lätt att se handlinger framför sig i bilder .
Jag gillar Rudberg och i den här boken väver hon skickligt dåtid med nutid och ger oss läsare ledtrådar i hur allt hänger ihop, en bladvändare!
 

En brutal dödsskjutning på en lugn östermalmskrog kastar förundersökningsledaren Marianne Jidhoff tillbaka i tiden. Hon hemsöks av minnen från den dramatiska sommaren 1993. En kylig sommar då hennes numera döde make Hans utredde en annan krogskjutning medan deras äktenskap vacklade på ruinens brant.

I London 1993 gömmer sig den självsäkra och förslagna Sacha Jungfeldt undan sitt tidigare liv. Hon är fast besluten att påbörja ett nytt liv långt ifrån Stockholm. Men priset hon får betala för sin flykt är högt utan att varken ge trygghet eller normalitet. 

Den tionde boken i Denise Rudbergs Elegant crime-serie handlar om hemligheter, livsavgörande val och förödande missförstånd, förseglade bakom exklusiva lås på storstädernas finaste gator. Men det är också en förlösande uppgörelse med det förflutna och början på något helt nytt.

 
 
 
 
 
 
 
Idag är ju annars dagen D i USA...följer med spänning valet därborta och planerar faktiskt att hålla mej vaken lite längre än normalt.
Hoppas att få en indikation innan jag somnar hur det kommer att bli... spännande är det hur som alltså!
 
 
 
//PIllan


Åh jag försöker komma igång med läsningen igen! Det är så mysigt, kram🤍

Svar: Ja jag älskar att läsa! Särskilt nu när mörkret kryper på
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se