Äntligen i min hand

 
 
Som jag har längtat efter att få öppna denna bok och försätta mig i total "Pascal-trans"
 
Pascal Engmans fjärde bok Änkorna har tok-hyllats och jag är inte sen att hänga på!
 
 
Jag vet inte HUR han gör det
Jag vet bara ATT han gör det....förbannat bra!
 
 
Finns bara en handfull författare som kan trolla med orden och spänningen som Engman enligt mej, jag är liksom helt fast efter första sidorna.
 
 

En manlig polis hittas mördad på Gärdet och bara minuter från brottsplatsen upptäcks ytterligare ett offer, en ung kvinna av okänd identitet. Dubbelmordet leder polisinspektör Vanessa Frank in på en snårig utredning som visar sig bli mer personlig än hon någonsin kunnat ana. När spåren allt eftersom börjar peka mot IS är skräcken ett faktum.

Samhällets rädsla för terrorbrott ökar samtidigt som terrornätverken blir bättre på att verka i det dolda. Och när sorgens förmåga att föra samman människor omvandlas till en effektiv drivkraft att hämnas, kan konsekvenserna bli förödande.

ÄNKORNA är den tredje, fristående delen i Pascal Engmans serie om polisinspektör Vanessa Frank. I denna fartfyllda thriller fördjupas historien om den egensinniga hjältinnan Vanessa, samtidigt som den berör en skrämmande aktuell hotbild mot vårt samhälle.

 

 

 
 
Jag har inte läst ut boken ännu...vill liksom dra på njutningen ett tag ;)
 
Men har du inte upptäckt Pascal Engman ännu löp och låna eller köp!
Patrioterna, Eldslandandet, Råttkungen och nu alltså Änkorna
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta och steka upp kycklingfilé så jag kan preppa för middagsmat till jobbet!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se