Kompisfrukost

 
 
Hej på er
 
 
Hur har ni det på "lov-veckan", är ni kanske lediga?! Själv jobbar jag på men Nikki är såklart på lediga sida från skolan.
 
 
 
I morgon har jag dock en fri dag och då fyller även min pappa år så då blir det lite kalas!
 
 
I söndags fick vi efterlängtat besök av min vän Anna och hennes dotter MInna.
Inte så ofta vi ses då dom bor i Stockholm så därför blir det extra mysigt då det hinns med!
 
Tjejerna hade inte träffats på två år men det bekom dom inte utan dom ville genast ha en sleep-over.  De kommer väldigt bra överens och mammorna är såklart glada över detta då vi varit kompisar sedan 5-årsåldern!
 
 
 
Till frukost morgonen däpå serverades här fattiga riddare!
 
Det åt jag ofta då jag var liten men sedan har denna enkla llilla rätt glömts bort....
Men så var det för några veckor sedan som Nikki var så suger på churros?! Ja det är väl inte något som jag hade lust eller ens kunskap nog att fixa men så kom jag att tänka på just fattiga riddare, jo men smakerna av churros finns ju där med det söta och kanelen.
 
 
Mitt lilla trick är ändå att göra dem lite mindre onyttiga genom att byta ut strösockret mot stevia och pudra på tillsammans med kanel.
Annars gör man ju bara en pannkakssmet och doppar ner bröd i och sedan steka gyllebruna!
 
 
 
 
 
Lite hallon på toppen och smoothie med mango och bladspenat fick fart på tjejerna den morgonen!
 
 
 
 
 
 
 
 
Att fånga dem på kort...båda synkade och med skärpa på båda var dock en ren omöjlighet....
Men jag har knäppt kort på dem varje gång vi träffats just på den här platsen så det är roligt att jämnföra i framtiden!
 
 
 
 
 
Ha det så bra
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se