Söt drink och salta tilltugg

 

Torsdag och upplopp mot ledig helg!


Nikki ska eventuellt på Helloween-disco i morgon kväll så jag måste botanisera bland utstyrsel och låssasblod!

Det blir ju inget bus eller godis i år ( vilket är helt rätt) men Nikki gillar verkligen denna högtid så hemmet är redan dekorerat med pumpor, skelett och spöken...
Inte den vackraste dekoren men lite kul är det ju.



Idag får ni tips på drink och tillbehör 

Köpte en flaska Cuba Mango som är en mix av vodka och likör, 30%
Söt, simmig och tydlig smak av mango.

Blanda den med lika delar pressad citron och sprite plus mycket is så får du en god drink.


 


Tillbehören är salta och mumsiga


Tunn parmaskinka som får gå i ugnen så dom blir till chips

Minicrustader fyllda med jalapeños mjukost och även dom in i ugn för att få som egna chilicheese

Sedan mina vänner dessa tunnbröd-chips...
Ta mjukt tunnbröd som du skär i långa bitar
Pensla med olja, strö på flingsalt och parmesanost och skjuts in i ugnen. Det går på några minuter och sedan har du gyllene smarriga chips!

Till detta gjorde jag en pesto med ärtor som bas. Denna är så god
Gröna ärtor, cashewnötter, parmesanost, vitlök och olja. 
Kör i mixer till önskad konsistens, smaka av med lite salt




Kanske något för helgen?!


// PIllan



Drinken låter väldigt god! Jag gillar mango. Tillbehören ser ju riktigt goda ut med!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se