Mini-kräftis och vintips

 
 
Ljuvligt att kliva ut från jobbet igår mitt på dagen och ha en ledig helg med trevligheter att se fram emot!
 
 
 
Vi körde fredagsmys med både svenska kräftor (fiskade av A och Nikki) och köpta havskräftor.
Egen skagenröra och aioli, västerbottenpaj, minicrustader med räkfyllning och en med stark sambal fyllning.
Gott bröd och nån ost... en mini-kräftis
 
Men så mätt man blir!? Måste vara alla feta tillbehör som sätter stopp på smaskandet ganska snabbt också.... men kräftorna fick vi allt i oss!
 
 
 
 Vi satt i alla fall och peppade upp Nikki och oss själva inför lördagens fotbolls-match men ganska precis där i hejja-ropen kom ett meddelande att matchen var framflyttad för motståndarlaget inte fick ihop ett lag pga sjukdom.... så trist!
Tjejerna var så taggade efter förra helgens jämna match som slutade med en nedrig förlust...
Nåja nya tag nästa helg
 
 
Så nu har vi istället en blank förmiddag här
 
Jag har precis gjort fattiga riddare till hela familjen!
Det har jag inte ätit sedan jag var barn.... ingen nyttig historia dirket men jag hade lovat Nikki så länge ;)
 
 
 
 
 
 
 
Nu till vintipset!
 
Kugfu Girl en riesling från USA
Fruktig, mycket frisk smak med liten sötma, inslag av gröna äpplen, honung, ananas och lime. Serveras vid 8-10°C till rätter av fisk och skaldjur.
 
Blev så positivt överraskad av detta vin, helt i min smak! Frisk och pärlande och helt perfekt till kräftorna
 Lägg fram 139 kr och vinet är ditt!
 
 
 
 
 
 
 
Hela dagen är dock inte blank för redan i eftermiddag startar nämligen Vinklubben med en golfrunda! Ska bli SÅ trevligt
Sedan direkt hem till Carina för middag och mer umgänge
Återkommer om detta i ett annat inlägg
 
 
 
 
 
//PIllan
 
 
 


Det här ser såååå underbart ut!! Men just nu: mest sugen på fattiga riddare XD

Så gott och mysigt med kräftor.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se