Mot rosa tider

 


Septembers sista dag hörni!
Det betyder att oktober knackar på och då kör vi som vanligt en rosa månad! 
Ska verkligen försöka handla och skänka så mycket som möjligt ur affärernas rosa sortiment till förmån för Cancerfonden! Viktigt viktigt

Varje liten krona bidrar ju till mer pengar åt forskning och nya mediciner. Det bara måste gå att få stopp på denna vidriga sjukdom....



Jag har länge följt Elin Kjos som är en stor träninsförebild för många. Jag började läsa hennes blogg för många år sedan och följer henne även på Instagram. 
När hon i våras fick beskedet obotlig cancer blev jag som många andra väldigt berörd. Även fast man inte känner personen så blir liksom tagen...

Elin har fortsatt att träna trots starka cellgifter i hopp om att i alla fall bromsa cancern. Hon ser dessutom ut som hälsan själv med sin långa superstarka muskulösa kropp en hud med det glowet och tindrande ögon! 

Men.... i veckan fick hon det beskedet som var det värsta... cancern fortsätter sprida sig och det i en alldeles för hög takt... inga cellgifter hjälper...

Så ofattbart sorgligt!
Elin lever ändå som vi alla borde göra, varje dag omgiven med sina närmaste med kärlek och värme, tacksam för dagen!

Tänk nu lite extra rosa och bidra om du kan för alla känner eller känner till någon som drabbas... hela tiden


 


Jag avslutar september med både en skön morgonpromenad och gym! Verkligen skönt

I eftermiddag kryper jag in på jobbet igen


Ta hand om dej
// PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se