Torskrygg med parmesantäcke

 
 
 
 
 
God morgon tisdag
 
 
Jag har en ledig dag idag och tänkte nyss för mej själv, Vilken lyx!
Har skickat iväg familjen och nu går jag runt här själv i morgonrocken och dricker kaffet ...i stillhet;)
 
Ska ta en riktigt låång och skön promenad vid 9-tiden och har skrivit till Filippa och bjudit med henne. Dock inget svar ännu...hon sover nog!
 
 
 
 
Idag bjuder jag på fisk, torskrygg med parmesantäcke och knaperstekt parmachips
Torsken hade jag i frysen sedan min vinst när jag sprang runt på ICA! Har många godsaker kvar i frysen fortfarande, helt perfekt att plocka fram från.
 
 
 
Lägg tinad torskrygg i en ugnsfast form
Riv typ 75 gr ost grovt på ett rivjärn och vispa ihop med 2 dl creme fraiche och  lite mjölk i en bunke. Skala och riv i 1-2 klyftor vitlök.
Tillsätt salt och peppar.
Blanda om och täck fisken med ostblandningen.
Gratinera i ugn i ca 15-20 min på 175 grader
 
Parmaskinka lägger du på en plåt och in i ugnen ca 10 minuter, dom ska bli gräddade och hårda!
 
Servera med kokt potatis (kanske pressad om du vill ha lite festligare) jag la sedan fisken på ruccolasallad och chipsen ovanpå plus adderade några sugersnaps
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha nu en riktigt fin dag på er
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se