Snabba morotsfrallor

 
 
 
 
Sköna söndag
 
Eller direkt sköna kan man knappast kalla vindarna som härjar utomhus just nu...is-vindar! Brrr... men om man klär sig rätt går det att ta en rask promenad.
Kanske komma in och slänga ihop några snabba frallor till en kopp te efteråt?!
 
 
 
Ja här ska ni i alla fall få ett enkelt recept att spara och baka när andan faller på
 
7 dl havregryn
2 ägg
1 dl finriven morot
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
 2 dl mjölk
 
Sätt ugnen på 250 grader
Mixa havregrynen till ett mjöl
Vispa äggen fluffiga 
Blanda ihop alla ingredienser till en kladdig deg
Klicka ut 9 st frallor på en plåt med bakplåtspapper
 
Grädda i mitten av ugnen i 11-12 minuter
Ta ut och låt svalna på plåten
 
På med mycket smör och ost, Ät och Njut!
 
 
 
 
 
 
 
 
Sånt här bröd ska helst ätas ganska direkt tycker jag, men blir det någon över så kan man ju snabbt värma dem i mikron för en godare fralla!
 
 
 
 
 
Idag ska jag ta och beställa lite växter till rabatterna här ute.
Lite spirea och någon fresia som ska få klättra upp mot altanen är min plan.
Det är så inspirerande att titta på olika trädgårdsprogram men desto svårare när man tillhör växt-zon 5-6 att få något att överleva.... Särskilt när man inte är speciellt kunnig!
 
Om jag vann mycket pengar är en trädgårs arkitekt något som skulle komma högt på önskelistan!
 
 
Ha en riktigt mysig söndag
 
//PIllan


Jag som ska ut och springa i denna kyla. Hoppas jag överlever 😉

Svar: Heja dej!!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se