Städar ekologiskt

(null)




Perfekt väder för att ta mattorna en omgång ute i snön!


Tog ut tre stora mattor och rengjorde dom i snön med en piassavakvast. 
Först vände jag dom uppochner och piskade dom hårt med sopen. Sedan vände jag dom och öste på den kalla snön och började sopa. Flyttade dom sedan en bit och på med ny snö och gjorde om proceduren.

Till sist skakade jag av dem så gott det gick och tog in dom för en snabb tork.

Mattorna känns nu fräscha och förhoppningsvis har en del  läskiga kvalster försvunnit ut i kylan!


(null)



(null)


När jag ändå hade farten uppe så provade jag tipset att göra rent med bikarbonatpasta.
Blanda bikarbonat och vatten 

Vid duschväggen har det blivit en tråkig kalk-kant som inget verkar bita på... tills nu!!

Bredde ut pastan och lät den ligga i typ 15 minuter sedan tog jag en tandborste och bara gnuggade och det bara försvann!!

Fantastiskt!

Torkade efter med fuktig microfiberduk.


(null)

Tadaa!




Nu har jag en helg på jobbet men på lördag kväll laddar vi för Mello va?!!


//PIllan


Kommer bli lite konstigt men mello idag. ingen publik eller något.

Men självklart ska jag se det :)

Svar: Ja det blir annorlunda! Men kul att det händer nåt som man kan prata om utöver pandemin😃👍🏼
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se