En riktig pärla

 
 
Hej vänner
 
Blev ett litet uppehåll men nu är det strax måndag och vardag på riktigt igen!
Nu får vi vänta ända fram till påsk innan helgdagar mitt i veckan dyker upp igen...
 
Inte mej emot för jag gillar vardag och rutiner allra mest men såklart det är skönt att vara ledig och kunna spendera tid med familjen också!
 
 
 
 
 
Nu har jag äntligen läst denna pärla till bok Där kräftorna sjunger
 
Jag gav den till mamma i julklapp (man får ju vara lite smart;) och hon läste ut den på ett par dagar.
 
Det är en bok som griper tag i mej och det går inte att inte dras med i den och sluta läsa.... Ibland kan man slå på tv:n och det är någon film som man absolut inte tänkt se men man fastnar . Det handlar då oftast i mitt fall om människoöden och precis så är det i den här boken.
 
 
 
 Kya Clark lever ensam och i samspel med naturen utanför en liten stad vid North Carolinas kust. Byborna kallar henne ”Träskflickan” och har i många år spridit elaka rykten om henne. När en stilig quarterback hittas död i våtmarken blir hon därför omedelbart misstänkt och en mordutredning inleds. Men Kya är långt ifrån den obildade enstöring som alla tror, och snart uppdagas sanningen om hennes liv.
 
 
 
 
 
 
Det är fantastiskt beskrivet om miljön som Kya lever i - våtmarken runt North Carolinas kust.
Hur hon som ett litet barn överges av hela sin familj och tvingas lära sig att överleva helt ensam och utstött från samhället.
De få relationer som hon så småningom knyter, en vacker kärlekshistoria som växlar över i en spännande kriminalgåta!
 
Bara läs den!
 
 
Nu ska jag ta mej an Tour de skii och herrarnas slalom :)
 
 
//PIllan


Verkar vara bra bok.

Åh, låter ju riktigt spännande! Tack för tipset :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se