Överkroppen får vänta....

(null)





Aj aj aj... det var inte så här mitt träningsår skulle börja! Men allt kan hända och inte allt kan vi påverka



För att ta den korta versionen, jag på längdskidor i en hög hastighet utför... lite för hög för min smak! 
Försöker hejda farten med stavar men slinter och staven åker med full kraft rakt in i mitt högra bröst!!! Lovar, jag skrek! 
Och inte gick det saktare för det...

Från början hade jag liksom chock-ont! Kände mej punkterad och som om jag varit med om ett övergrepp...
Några dagar senare gissar jag att det blivit en revbensfraktur och muskelbristning... allt jag gör med högerarmen gör ont i bröstet/ryggen. 
Äter smärtstillande tills vidare för revben ska läka själv

Det blir enbart fokus på ben framöver... jag som älskar att träna överkropp! 
Dessutom blir det bara isolerade benövningar för jag kan inte göra övningar där överkroppen blir involverad , har testat!

Kommer känna mej som en svag räka... men fokus nu på tillfrisknande!

//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se