Fortsätter att stärka mej själv

(null)



Min träning är en så stor del av mitt liv och vardag så jag knappt reflekterar över att jag gör det... som att borsta tänderna varje dag-inget jag hoppar över mao!

Jag har absolut vilodagar men oftast är det en aktiv vila som lugn promenad eller yoga. Jag mår helt enkelt inte bra av att vara stilla för länge....

Mina tankar kring träning just nu är att stärka mej så mycket jag bara kan!
 Försöka bygga mer muskelmassa och stärka ligament och senor.

Styrketräning boostar även immunförsvaret. I olika vetenskapliga studier har man sett att försökspersoner som börjat styrketräna har fått ett gradvis starkare immunförsvar och blivit mindre mottagliga för infektioner.

 En viktig del att tänka på då man blir äldre och just immunförsvar försämras i takt med att de vita blodkropparna minskar.


(null)



(null)


Trots pandemin och restriktioner har jag fortsatt att gå till gymmet! 

Jag väljer tidiga mornar då det max är jag och tre till. Jag rengör och spritar utrustningen, vilket dom allra flesta jag har sett också gör! 
Det känns inte fel alls för mej att försöka behålla min allmänhälsa. 
Att gå till matbutiken känns jobbigare om vi ska se till Corona-smitta...



//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se