På bokrean

 
 
 
 
Har ni gjort några fynd på årets bok-rea?
 
För mej och Nikki blev det några böcker...jag brukar föredra att låna på biblioteket eller köpa pocket men i dessa tider vill jag också stödja de lokala handlarna!
 
 
 
Nikki älskar böckerna om Nelly Rapp så det är ett tips om ni har barn i hennes ålder.
Hon läser nästan varje kväll innan hon släcker lampan vilket jag är väldigt glad för!
 
Nelly Rapp är en deckarserie av Martin Widmark. Böckerna är avsedda för 6–9-åringar och är illustrerade av Christina Alvner. 
 
 
 
  
 
Alltid en bok på lut, det är mitt motto!
 
 
 
 
 
 
För min del blev det både romantik och spänning!
 
Bara lite till av Simona Ahrstedt
Har läst nästan alla hennes böcker och gillar dem mycket.
De går under genren Romance och om du inte läst henne så kör En enda natt, En enda hemlighet och En enda risk!
I dessa går det riktigt "hett till" men är samtidigt spännande utan att vara mord inblandat
 
Spänning och brutalitet står Anders Roslund för
                                         Ja må hon leva är nominerad till Årets bok 2020.

En jättefin födelsedagstårta. Fem röda ljus. Förväntan. Inte kunde hon veta att den här dagen skulle förändra så många människors liv. Och långt senare förändra kriminalkommissarie Ewert Grens liv, och infiltratören Piet Hoffmanns liv.

Allt Zana ville göra när hon fyllde fem år var ju att sjunga "Jamåhonleva" och slippa se människor dö. Anders Roslunds nya thriller är en gastkramande berättelse om hämnd och förräderi när det förflutna under tre ödesdigra dagar exploderar i vår tid.

 

 

Så nu har vi båda två härlig läsning att ta tag i under sportlovet!

Jag är ledig torsdag till söndag och vi kommer vara i fjällstugan. Nästa vecka är Norrlands sportlov och det brukar vara lugnt och skönt i fjällvärlden då!

 

Ha en riktigt fin onsdag

 

//PIllan







Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se