Påskpiff och vin

 

Hej lördag

Verkar som jag valt en bra helg att jobba för vädret har verkligen gått fån toppen till botten! Grått och regnruskigt gör att tiden på arbetet inte alls känns fel.
Resten av familjen har åkt till fjälls så jag är solokvist och jag ska bara mysa mina lediga timmar. 


Idag har jag vilodag från träningen och ska satsa på mycket gott att äta istället! 
Både nyttigt och mindre hälsosamma intag planerar jag för




Här hemma har lite påskpynt kommit fram och självklart påskris
I år med lite aprikost och brunt


Ute-riset blev svart/vitt.... inte så färgglatt direkt... men snyggt!





Bakom hönan står en flaska vin som jag tänkte tipsa om, drack den förra helgen.

Doppio Passo

Ett rött vin med väldigt fruktig smak och inslag av mörka körsbär och sötlakrits.

Jag tycker den smakar " mycket" och den tog helt bort smaken av kycklingen som jag lagat... det här vinet kräver typ en grillad köttbit!

Ibland bara öppnar jag en flaska och har inte alls läst på och då kan det bli tokigt dom förra helgen. 
Fick dricka vatten till maten och sedan njuta av vinet som faktiskt smakade väldigt bra ( dock ej med min mat)

För 89kr får man en flaska vilket får betraktas som väldigt prisvärt!


Trevlig lördag
//PIllan







Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se