Snabbt och väldigt gott

 



Idag känns fredag extra efterlängtad då jag jobbat hela veckan... inget ovanligt för kontorsarbetare men för en skiftjobbare;) 
Men nu är helgen fri och helt utan planer!

Det enda jag tänkt ut är att jag faktiskt ska börja påskpynta. 
Lite ris och dun, nya kuddfodral, nya blommor. 

Älskar verkligen påsken, min favorit-högtid! Inga krav utan bara god mat, hopp om vår, pastelliga färger och förhoppningsvis massor med sol!


 

Idag lagar vi snabbmat ( sällan jag krånglar till det)
Lax är alltid numero uno när det kommer till snabba goda rätter! 
Bara man tagit fram det på morgonen så den är tinad

Blanda Bonjour vitlök och örter med en par dl grädde. 
Lägg lax i ugnsfast form, krydda med salt och citronpeppar, häll över blandningen.
In i ugn på 200 grader ca 20 minuter


 
 

Under tiden laxen står i ugnen hackar jag diverse grönsaker som jag steker i panna. 

Precis innan servering ringlar jag över lite vit balsamico 


 
 


Alltså detta är så himla gott! 

Laxen än krämig och len och grönsakerna både krispiga och mjuka



Nu firar vi fredag!

//PIllan


Ser mycket gott ut





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se