Spf, fukt och olja

 
 
Hej på er
 
 
Idag kommer både repriser på favoriter och ett par nykomlingar i badrumsskåpet!
 
 
Jag kan verkligen inte få nog av hud-och hårvård, älskar verkligen dessa ting och lägger ner lite för mycket pengar på detta... men det är verkligen min vardags-lyx som jag unnar mej!
 
 
Nu när det är vinter (även fast våren liksom knackar på) så är det extra viktigt att sköta sin ömtåliga hud. Detta gör du bäst genom att hitta en rutin och produkter som matchar dina behov.
 
För mej finns det ett gäng förbrukningsvaror som jag hela tiden fyller på med!
Bland annat Dermaceutics K Ceutic
 
Det är en kräm som är rik på aktiva ingredienser som reparerar, fuktar, lugnar och skyddar huden. Krämen innehåller en kombination av ingredienser som hjälper till att reparera (glykoprotein och hyaluronsyra), återfukta (sheasmör), skydda (vitamin E och SPF 50) och lugna (K Complex). Den ger också ett komplett solskydd (SPF 50 - UVA / UVB hinder).
 
Den andra är Paulas choice calm moisturize
 
En fuktgivande dagcreme med UV-skydd och en rik formula som lugnar och skyddar röd, irriterad hud. Passar särskilt bra för de som upplever rosacea-liknande symtom. Berikad med antioxidanter och mineraler för att minska inflammation och förbättra barriärfunktionen. Aprikoskärneolja bidrar till att stärka huden och dämpa rodnad samt bekämpa tecken på åldrande.
 
 
 
 
 
 
Efter rengöring brukar jag ta på ett serum och här är det make p:rem safe me
 
En återfuktande och lugnande serum-ampoule med ett lågt pH på 5.5, speciellt bra för en irriterad, känslig eller torr hud. Innehåller Brasiliansk grön propolis, rik på klorofyll, som stärker hudens skyddande barriär, lugnar irritationer samt boostar hudens reparationsprocess
 
Jag går sedan på med min sköna Jade roller för att få serumet att gå in riktigt i huden samt att få en skön massage!
 
På bilden ser ni också Codage olja.
Just olja är toppen att lägga till i rutinen på vintern. Jag lägger den alltid sist (över spf) för att kapsla in alla krämer.
 
 
 
För håret har jag nyligen köpt denna prisvärda inpackning från Björk som heter just FUKT! Filippa som tipsade mej om denna.
 
En intensivt återfuktande och mjukgörande inpackning med en näringsrik formula bestående av arganolja och björkextrakt. Förbättrar hårets kvalité samt ger en silkeslen känsla. Färgbevarande, vegansk, och parabenfri formula.
 
Toppen för torra toppar nu på vintern!
 
 
 
 
 
 
Ja det var lite tips på finfina produkter som jag gillar att använda!
Ni får jättegärna tipsa mej om ni sitter inne på några andra "härligheter" !
 
 
 
Ha det gott
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se