Oss lakrits-älskare emellan

 
 
 
 
 
Ja det gick snabbt att komma tillbaka i jobb-lunken efter en veckas semester, så är det väl alltid..?!
 
 
Så nu är det bara att gneta på fram till augusti då jag har semester, känns som en evighet!!
Tur att jag har ganska många lediga dagar här och där i mitt schema och även jobbar skift så man kan ta till vara på en förmiddag med förhoppningsvis sol och bad inom en snar framtid!
 
 
Just nu är det lite si och så med vädret och det verkar inte riktigt kunna bestämma sig utan kör lite av allt varje dag...?
 
 
 
 
 
Nåja nu ska ni få "smaka" på godaste lakritsen ever!
 
Haupt Lakrits är svensk tillverkad och går att beställa här KLICK
 
Jag är en riktig lakritsfantast och det ska vara salt sådan, gärna med riktigt mycket pulver!
Har alltid varit galen i detta och mina smaklökar vill bara ha detta. Nu har jag verkligen hittat riktigt bra kvalitets lakrits!
 
 
 
 
 
 
Fucking fabulous heter dessa och är chokladomsluten lakrits med rökt havssalt.
 
Dessa är som en liten pralin för mej och egentligen inte så som jag vill ha dem (riktigt salta) men jag gillar att ta en och liksom lyxa till det
 
 
 
 
 
Mina absolut top notch är däremot SvenskJävlar!!
 
 
Detta är inget för veklingar obs obs obs!
 
Världens. Saltaste. Lakrits. Vågar du? Lakrits- och salmiakkräm omgiven av salmiaklakrits och salmiak
 
Här räcker det att bita små tuggor, njuta och sedan efter en enda har jag fått mitt behov stillat! De är sjukt salta och jag får sådan flaschback från kemin i högstadiet när jag och mina klasskompisar fick tag i ren salmiak och körde ner tungan i ....!! Ha ha men SÅ gott
 
Gav en till A som inte heller gillar lakrits.... o herregud som han gick an...!! Jisses vilken syn!
 
 
 
Nu ska jag dra iväg på jobbet för en eftermiddag i statens tjänst
 
//PIllan
 
 
 
 
 
 


Men herregud 😍 måste testa 🤩 är en Lakrits fantast också ... tack för tipset 😘

Jag älskar lakrits! Men världens saltaste tror jag att jag hoppar över. Även om jag älskar både salt och salmiak, och vanlig lakrits också.

Lakrits är inte in grej, men jag gillar hallonlakrits ;) Rökt halvssalt? Nice!! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se