Välkommen sköna... maj

 
 
 
 
En riktigt skön och lugn helg börjar lida mot sitt slut...
 
 
 
Jag har varit ledig sedan torsdag mitt på dagen så jag känner mej utvilad.
Sista april blev en riktigt lugn historia. Inte som när man var ung och det var klackarna i taket detta datum, riktig party-dag.
På senare år har det väl mest förvandlas till en dag/kväll med goda vänner och titta på någon brasa... men nu då?? Inget umgänge utan bara lilla familjen, god mat och däcka framför tv:n....
 
 
 
Eftersom vi skulle ha varit i Spanien så blev det en kväll med tapas.
 
Gambas al ajillo, serrano-lindad sparris och dadlar. Olika skinkor, lax bröd ostar och röror. Mums, allt sköljdes ner med favorit-champagnen Bollinger, Sicken lyx!
 
 
 
 
 
Gambas med riktigt mycket vitlök och chili som man kan doppa baguette-brödet i oljan... Yummie
 
 
 
 
Mitt tips är att linda dadlar och sparris med serrano-skinka eller parma. Mycket godare än bacon som har för mycket fett som inte blir lika krispigt...
 
Detta blir så himla frasigt och gott!
 
 
 
 
 
 
Annars har jag tränat mycket, både långa promenader, yoga och styrka.
Ljuvligt att ha tid för "allt"
 
Har dessutom sålt bort min bil som gick sönder på sen-hösten.
Pappa hade tänkt fixa den men då han är så himla dålig i höften så tyckte jag det var bättre att bara få iväg bilen i dess skick den var. En kollega fick köpa den till riktigt pang-pris (bara däcken var värd priset..)
Men nu är den borta och vi har plats med annat i förrådet!
 
 
Ikväll blir det Mästarnas mästare och sedan ska jag och A fortsätta att se Snabba cash
 
 
Ha en bra kommande vecka
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se