Sedan sist

(null)


Ja det kan verkligen vända upp och ner på en hel värld mellan två blogginlägg….
Jag är ju inte alltför aktiv här inne MEN jag hade inte väntat mej ett krig senast jag skrev….

Det är fruktansvärt och jag är också en riktig " nyhetsknarkare " i sådana lägen så jag är proppad med Putin, sanktioner, sönderbombade städer och förtvivlan!


Tillhör även en av många som googlat skyddsrum och förbereder mej för ev längre strömavbrott och dyl! 

Dock är jag väldigt glad att bo på landet nu i ett hus utrustat med kakelugnar, vedspis och jordkällare. Ljungan flyter precis utanför fönstret och ved finns i skogen!

Försöker att inte oroa mej men bättre att vara förberedd än tagen på sängen iaf!


(null)

Filippa och jag på en underbar promenad på isen




Senaste veckorna har verkligen bjudit på många soltimmar och sköna utomhusaktiviteter! 

Jag har åkt en hel del längdåkning men nu har solen tagit hårt på snön så den aktiviteten får jag nog förlägga till fjällvärlden om det inte dimper ner ett par decimeter snö igen?!

(null)



Semlor har jag undvikit även detta år men inte Nikki!! 

Det ska vara nutella semlor om hon får välja


(null)


Nikki har även påbörjat sitt sportlov uppe i fjällen tillsammans med pappan och kompisar. 

Jag får vara hemma och jobba men åker upp en snabb-sväng måndag till tisdag , det blir skönt!!


//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se