Snabb tisdags-veggie


 
 
 
God morgon
 
 
Såå trött då klockan ringde i arla morgonstund....
Men bara jag klivit upp och tagit mej i till badrummet så har jag kvicknat till! På med facet och iväg på ännu en jobbförmiddag.
Fyra tidiga mornar på raken och detta är nummer tre så bara en till, sedan sovmorgon!! Ehh ja ni vet hur det brukar gå med mina sovmornar :/
 
 
 
1 december och tisdag innebär ju två härligheter - julmånad och aerobics, wieee!!
Längtar verkligen efter att träffa mitt gäng ikväll, massor av uppdämd energi som vill UT
 
Igår var jag både på spinning och core. Spinningen funkar finfint och jag älskar då jag kan lägga mej på runt 75% av max. Då får varenda svett-por svämma över och pulsen/hjärtat får jobba på en relativt jämn skön nivå.
Väntar med att ta ut mej mer än så just nu, vill inte känna blodsmak riktigt än. Fortfarande lite snuvig och luftrören är inte helt återhämtade....
 
 
Under core-passet fick jag ett ganska rejält blodsockerfall... gah trodde jag skulle måsta avbryta men jag klarade de sista övningarna.
Visste inte hur snabbt jag skulle få i mej ett gäng snabba kolhydrater efteråt!
Var lite för lång tid sedan jag åt middagen och 50 minuters spinning tar på krafterna.... ändå tog jag lite bcaa-dryck mellan passen men systemet var tömt....
Är dessutom väldigt känslig och har så varit sedan jag var barn. Jätteviktigt med mellanmål för mej som jag skrev om här
 
 
 
 
 
 
 
Vid det här laget vet ni att jag förespråkar minst en vegetarisk middag i veckan! Hos oss blir det ofta två...
En snabb veggie ser ni på bilderna
 
Då man inte har tid att göra egna vegetariska biffar finns det massor med märken i frysdisken.
Här har jag stekt på ett gäng Findus ärtbiffar och som tillbehör en sallad med allt vad mitt kylskåp förmådde just den dagen!
 
Blandade salladsblad, rivna morötter, fetaost, tomater och broccoli. Till detta en sås med pesto utrörd i turkiksk yoghurt.
Detta tar bara några minuter att fixa och smakar väldigt bra!
 
 
Ha en strålande tisdag  //PIllan


Äter också vegetariskt då och då, älskar det!
Roligt det låter med gruppass, börjar bli sugen på sådant nu! Ska höra mig för på efterkontrollen imorgon:)

De biffarna är så goda, vi äter dem ofta. Jag äter mer och vegetariskt för varje vecka. Känns mer hälsosamt.

Ibland är de enkla recepten allra godast. Jag blir som alltid imponerad av hur mycket du tränar. Det måste kännas bra i kroppen. Jag stod 40 min på cross trainern igår. Jag ska verkligen försöka komma i form, men det känns som om det går åt fel håll. För mycket god mat och gott fika och för lite träning. Nu är det skärpning! ;)

Svar: Ja nu är jag på G efter fem veckors uppehåll/ sjukdom! Det går lätt för mej då jag kan ha med Nikki i gymmet , annars skulle jag inte ha möjlighet att träna så pass mkt ! Kram P
Pernilla/Pillan

Härligt att träna! Denna v hinner jag tyvärr inte så mkt som jag vill...

Hoppas din dag var fin!! :) Mums med veggi-mat. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se