Enklast möjligast

 
I det enkla bor det....goda!
 
 
 
 
 
Fredagen är kommen och jag är ledig, lite långledig i tre dagar. Men det passar mej fint eftersom i morgon bitti åker jag,Filippa och hennes pappa till Falun för termin nr 2 av gymnasietiden.
Det är nämligen förälrarmöte där i morgon. De har våra föräldra-träffar på helger eftersom de flesta eleverna kommer från andra orter i Sverige.
 
De har fått nya tränare inför kommande läsår och dessa ska vi såklart få träffa nu.
Filippa har haft kontakt med fystränaren under sommaren och det verkar funka fint.
Dock har hon haft en del hårda törnar rent fysiskt i sommar....
 
 
 
Minns ni i början av sommaren då vi skulle ut på vår första löprunda tillsammans, då hon stukade sin fot rejält... Här kan ni läsa KLICK
I slutet av juli åkte hon på en rejäl halsfluss med 10 dagars penicillinkur och i onsdags.... Då var hon med och lirade fotboll med ortens damlag (fotboll är en j*vla skitsport rent skademässigt, men det glömmer vi ikväll på finalen ;)
 
Filippa kolliderar med målvakten, hennes fot vrids och målvakten sätter sig på den!! Fillan hör hur det kraschar till och sedan faller hon ihop... De kyler och lindar snabbt och hon blir hemskjutsad.
Hon skriker, gråter och svettas.... i nästan två timmar innan jag tillkallar en vän som är ambulanssjukvårdare! Det går då inte ens att nudda hennes vrist utan att hon vrider sig i smärta..?!
Eventuellt har ett ledband smällt av så det blir att åka till akuten (10 mil bort..)
 
 
Hon ska få magnetröntgen men väl där inträffar också två traffikolyckor och personalen har såklart fullt upp! Filippa blir hemskickad och lovas röntgen följande morgon...
Hon är hemma vid 02.30, jag somnar vid 03 och kliver upp 05 för att åka och jobba... :/ Klockan 07 hämtar jag henne (har fått komp från jobbet) och vi kommer in på röntgen vid 9-tiden
 
Efter ytterligare en timma kommer läkaren och meddelar att inga frakturer!!! TACK
Ligamentskador men dessa är ju självläkande och hon kan träna så fort hon är smärtfri igen!!!
 
Tack tack tack nu håller vi tummar och tår att hon har fått sin del av elände va...!
 
 
 
 
 
 
Ja här i bloggen vet ni att jag blandar friskt mellan träningstips, nyttiga matval och lite gotti uppblandat med vin.... Detta har pågått i drygt 6 års tid och jag fortsätter i samma anda!
Idag är det fredag och det kräver en god och lättsam dessert!
 
Varva hallon, blåbär och grädde i glas och toppa med passionsfrukt!
 
Simple and so good!
 
 
 
I kväll fiskar vi kräftor här nedanför huset. Tyvärr är vädret riktigt dåligt men en eld vid vindskyddet och lite korvgrillning ska vi nog kunna ordna mellan vittjning av burarna!
 
 
 
//PIllan


Håller alla tummar att det är nog med tok för henne nu! 👍
/nouw.com/malinedlund

Mumsig.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se