En bakad lunch

 
 
 
 En bakad variant av en älskad knöl passar perfekt som lunch!
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Tam ta da tam....jag är ledig idag! Hur skönt som helst då man har jobbat hela helgen.... Dessutom sov jag knappt en blund natten mot igår(måndag). Det gick inte?! Jag som annars bara lägger huvudet på kudden och sedan faller snabbt i sömn var nu vaken fram emot 03 och skulle sedan kliva upp 05... 
Fick verkligen koppla in autopiloten igår på jobbet och sedan krachade jag en timma i soffan hemma mellan 15-16!
Inge kul att ha problem med sömnen....
 
Men då jag fick en tupplur så orkade jag ta mej iväg på core i går kväll vilket var riktigt skönt.
 
 
Väl hemma hamnade jag framför filmen Gravity med Sandra Bullock, har ni sett den?
Hon blir ensam kvar ute i rymden som enda överlevande på en rymdstation som träffas av ett meteorit-regn. Alltså jag var helt slut efter den här filmen....
 
Andningen stannade någonstans i halsregionen och hela kroppen var som en spänd stålvajer då jag liksom försökte hjälpa stackars Sandra då hon svävade omkring där ute i det oändliga mörkret....! Alltså jag kan inte förstå hur man ens vill åka utanför atmosfären?!
Fy vad jag tycker rymden är läskig fast ändå är jag SÅ faschinerad och kan inte sluta titta på filmer och tv-program i just detta ämnet!
 
 
 
Nåväl idag bjuder jag på ett busenkelt recept på en god lunch
 
Baka en stor sötpotatis precis som du bakar en vanlig. Snitta potatisen och ställ in i ugn på ca 220 grader i tja 30 minuter kanske... stick med en gaffel och kontrollera så den har blivit mjuk. Beror mycket på storleken
 
Jag blandade sedan en röra på keso, pesto och mosad fetaost plus att jag klickade smör i sötpotatisen då jag tagit ut den.
 
Jättegott och jag håller mej mätt en bra stund efter denna måltid!
 
 
 
 
 
Nu har jag precis tagit ut en plåt keso-bröd KLICK så nu ska jag ta en kopp kaffe och en nygräddad macka!
 
 
Ha nu en trevlig tisdag
 
 
 
//PIllan


Mmmm, sååå gott!!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se