Enkel linssoppa

 
Så god, nyttig, billig och mättande är denna perfekta soppa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Torsdag då ska vi äta soppa såklart 
 
Jag äter en perfekt lins-soppa som mättar bra och ger massor med vitaminer. Minns att min mamma gjorde soppa med linser då jag var i tidiga tonåren men gillade det inte speciellt då...men nu, mums!
 
 
 
 
Enkel LINSSOPPA
 
Hacka en gul lök, tre vitlöksklyftor och tre "stänger" selleri som du sedan fräser i neutral kokosolja
Häll över en burk krossade tomater plus tre burkar med vatten
Tillsätt två buljongtärningar (grönsak eller höns går också bra)
2 till 3 dl röda linser
Hacka i lite färsk chili eller några stänk med chili-flakes
 
Låt detta stå och puttra i ca 15 minuter
 
Smaka av och salta upp soppan jag använder örtsalt
 
Låt stå en stund så att smakerna får landa innan du serverar!
 
Under tiden jag lagade soppan så bakade jag även lite keso-bröd som går snabbt att röra ihop. Recept på dessa har jag gett er tidigare och ni hittar det här KLICK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid servering klipper du över mycket persilja och strö över lite gott crunch, jag tog pumpa-kärnor
Alltså detta är SÅ gott! jag åt dock lite väl mycket på en gång så jag var mätt i flera timmar efteråt..... :)
 
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag har jag lyxat mej och varit hos Susanne på ansiktsbehandling, så underbart skönt. Min hud är tyvärr inte i balans för tillfället och den blossar upp runt näsa, haka och lite på pannan...typisk Rosacea skulle jag tippa på...
Trist då denna åkomma ju är kronisk men ofta uppträder i skov. Jag har haft liknande för några år sedan och sedan har det varit ok och därför glömmer jag liksom bort att det faktsikt kan bli så här jobbigt!
 
Vi har en liten plan som vi ska följa nu i vår och får se om det ger något resultat, fingers crossed!
Jag ska också dra ner på kaffe (vilket jag slutade helt med för några år sedan) men det är ju så gott... Alkohol dricker jag inte speciellt ofta och ska nog skippa det också helt ett par månader.
 
Att bli varm ska man ju försöka undvika men där tänker jag INTE foga mej, nä träningen har så många fler fördelar så det får huden allt stå ut med!
 
 
 
Anyway wish me luck så jag kanske blir lite bättre där i maj/juni!
 
 
//PIllan


Smarrigt med soppa. De är en favorit för mig! :) Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se