Kyla, yoga, jobb & Mede

 
 
 
 
God morgon
 
Här sitter jag och värmer mej med en kopp vitt te, allt för att boosta kroppen och immunförsvaret! Det vita teét har många fördelar och jag har tidigare skrivit om det här KLICk om du vill läsa mer!
 
 
 
Runt omkring mej är det fullt med elaka bacilller som åker runt, ja både A och nu även Nikki är förkylda. På min arbetsplats nyser man och snorar om vartannat så det är bara att försöka göra sitt bästa i fråga om beskydd!
 
Jag ska laga min godaste linssoppa fullproppad med vitaminer och äta både till lunch och middag idag, mättande nyttigt och gott får bli melodin på "repeat" helt enkelt!
 
 
 
Kylan gjorde dessutom comeback inatt men jag tror nog att jag ska ge mej ut för en stunds intag av frisk luft innan jobbet i alla fall. Jo trots att det är tisdag så jobbar jag kväll.... så ingen aerobics idag tyvärr. Ibland lyckas jag inte byta bort mina arbetskvällar så då blir det trist nog så att jag måste ställa in :(
 
 
 
 
 
Igår var jag i gymmet en dryg timma och körde både intervaller på löpbandet i 20 minuter och tränade styrka! Det känns idag och därför har jag startat med yoga!
 
 
Ni märker att jag nästan tjatar om yoga va?!
Det är för att det ger så mycket och välbefinnandet är så stort efteråt, jag vill att alla ska yoga :)
 
Yogan frigör din naturliga energi och tar fram kroppens naturliga läkningsförmåga. Den skapar balans så att din kropp kan återställas, vitaliseras och förbättras. 
Yoga stärker core muskulaturen och tar fram din naturliga hållning. Träna sinnet i att bli mer mentalt avslappnat och sov samtidigt mycket bättre med mer kvalite. 
Den hjälper dej släppa på spänningarna i kroppen och gör dig mer flexibel som hjälper dig med problem med rygg, höfter, nacke, axlar, knän mm
 
Frälst jag....? Absolut!
 
**********************************************************
 
Nåt helt annat, såg ni Guldbagge-galan igår? Jag brukar nästan tycka att det är lite plågsamt då publiken alltid är så pretto och svårflirtad och talen lite för jobbiga att se på....
Men igår var ju Petra Mede helt briliant! Hennes öppnings-monolog fick salongen att verkligen skratta och applådera på riktigt! Att sedan hela galan gick i METOO-anda gjorde att man kände ett rent rus av lycka och tillfredsställelse och det var pikar till olika män som delades ut till höger och vänster. Väldigt underhållande måste jag säga!
 
 
 
 
Ha en trevlig tisdag
 
//PIllan


Å vilken härlig och inspirerande blogg du har <3
/Nina

Hehe, du är med din yoga som jag är med min pilates. :-D





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se