Tips på drink och förrätt

 
 
Hej vänner
 
Det har gått några dagar sedan jag kikade in här, kan bli så ibland. Jag har inte haft något särskilt för mej heller utan bara jobb och vardag.
Men nu ihelgen är jag ledig och igår var det min tur att ha Vinklubben hos mej.
Faktiskt två år sedan dom var hos mej senast, då var det Fotbolls-EM och Aperol spritz som gällde!
 
 
Lite annat denna gången.... alltså nästan så jag får lite "bjud-skam" i dessa tider...?!  Vi är sammanlagt 6 personer i Vinklubben så vi är inte så många men nu är det ju så man inte ska bjuda hem vänner alls..?! Inte var det väder så vi kunde sitta ute heller...
Men jag frågade alla om dom var OK med detta och alla var självklart friska och då körde vi!
Alla har ju fortfarande ett eget val och jag försöker verkligen följa alla rekomendationer vi har i samhället. Visst är det konstigt att jag ens ska "behöva" förklara att jag bjuder hem fem vänninor på middag ;)
 
 
Ja ja nu är det gjort och då kommer istället mina tips!
 
 
Jag bjöd på välkomsdrinken Hugo som jag verkligen gillar
 
Bara ta fläderdryck och is och toppa med prosecco och lite citronmeliss. Enklare blir det knappast och det är så gott och fräscht!
 
 
 
 
 
 
Förrätt med dessa godingar! Aldrig gjort tidigare men det var verkligen gott
 
Ta sparris som du ringlar olja och salt peppar över
Kavla ut färdig smördeg i typ fyrkanter
Lägg på sparris, parma eller prosciuotto och västerbottenost
Vik över kanterna så det blir ett halvt paket
Pensla med ägg
 
In i ugn på 225 grader i ca 15 minuter eller till paketen är gyllenbruna och frasiga
 
 
 
 
 
Knäppte tyvärr ingen bild på det gräddade resultatet.... men de blev väldigt uppskattade och var verkligen goda!
Prova vettja
 
 
Tll huvudrätt fick dem äta goda fiskgrytan med sötpotatis som jag receptat er tidigare här KLICK och efterrätten blev ananas-paj med grädde.
Alltså det är nog min favoritpaj tror jag...med kokos i smeten, mmmm!
 
 
 
 
Idag har vi verkligen gåimorgonrockochkurainneheladagen för buhuu vilket s*it-väder!
 
Nä kom igen nu maj!!
 
 
//PIllan


Ja, åååh, det här skulle jag vilja äta nuuuu! Och bjudskam känner jag igen. Men är det verkligen bjudförbud? Har hört om social distansering, men har tänkt att det är den där 1,5 meters som åsyftas :)

Svar: Nja inte förbud men senast jag såg på nyheterna sa dom att man skulle undvika att bjuda hem osv...😔
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se